Kurz je určen manažerům logistiky, manažerům nákupu, nákupčím, střednímu a vyššímu managementu společností, referentům nákupu a logistiky, kteří mají zájem se vzdělávat a kariérově růst. Teoretické poznatky jsou doplněny praktickou částí s možností diskutovat o problémech účastníků, se kterými se setkávají ve své profesní praxi.
CÍLE KURZU
- seznámit účastníky s širokou problematikou nákupu v podniku (strategie a cíle, řízení dodavatelské kvality, plánování a řízení dodávek a zásob, hodnocení finančních a nefinančních aspektů)
- umět určit interní potřebu z hlediska množství, kvality, ceny a času dodávky…
- zdokonalit se ve schopnosti vyhledávat a vybrat nejvhodnějšího dodavatele
- využití PARETO analýzy, metody PDCA, SWOT a SMART + diskuze účastníků
OBSAH KURZU
1. den — Strategie a cíle nákupu
Funkční strategie se zaměřením na:
- strategické cíle na základě cílů společnosti
- role a rozsah odpovědností nákupu
- struktura, řízení a organizace nákupu
- výběr a rozvoj dodavatelů
- plánování a řízení dodávek a zásob
- finanční cíle nákupu
- smluvní vztahy a zákonné povinnosti
- kontrola a řízení kvality dodávek
- identifikace a řízení rizik nákupu
- informační a technologická podpora nákupu
- rozhodování make or buy
Segmentace dodavatelů na:
- kritické dodávky
- strategické dodávky
- zbytné dodávky
- běžné dodávky
Interaktivní diskuze.
Využití PARETO analýzy, úvod do PDCA (plan-do-control-act), SWOT, SMART.
2. den — Výběr a hodnocení dodavatele
Podrobný rozbor kritérií:
- cena, kvalita, certifikace, včasnost a úplnost dodávek, doprava, splatnost, finanční stabilita, právní stabilita, technická kompetence, komunikace a servis
Problémy účastníků v praxi – diskuze a využití PDCA.
3. den — Řízení dodavatelské kvality
- uvolnění produktu a procesu (včetně vzorování)
- auditování procesu u dodavatele, kapacitní studie u dodavatele
- vstupní kontrola (kdy ano a kdy ne)
- řízení dodavatelských reklamací
- náklady na nejakost vs. výnosy z dodavatelských reklamací
Problémy účastníků v praxi – diskuze a využití PDCA.
4. den — Plánování a řízení dodávek a zásob, supply chain management
- plánování nákupu vycházející z plánu prodeje a plánu výroby
- interní a externí logistika
- INCOTERMS
- cíle (ITD dodavatele, doba obratu zásob)
Problémy účastníků v praxi – diskuze a využití PDCA.
5. den — Hodnocení finančních a nefinančních aspektů
- jak může nákup ovlivnit generování zisku/ztráty společnosti
- jak může nákup ovlivnit cash-flow společnosti
- rozhodování „make“ or „buy“
- problematika TCO (Total Cost of Ownership – pořizovací cena vs. provozní náklady)
- identifikace a práce se současnými riziky – analýza rizik, určení vah, seznámení se a využití metody FMEA (analýza příčin a následků chyb/selhání), způsoby hledání kořenové příčiny při řešení problémů, eskalační pravidla, krizové plány, nouzové plány…
Problémy účastníků v praxi – diskuze a využití PDCA.
Shrnutí a závěrečný test.
LEKTOR
Ing. René Skýpala, LL.M.
Absolvent Nottingham Trent University, Law School ve studijním oboru Business Law, Bankovního institutu vysoká škola (BIVŠ) v Praze v oboru Finance a Vysoké školy aplikovaného práva v Praze v oboru Právo v podnikání. Aktuálně působí jako nezávislý konzultant, poradce, lektor, interim manažer, krizový manažer a správce majetku. Má mnohaleté zkušenosti na pozici ředitele logistiky a nákupu, a také na pozici procesního auditora, projektového manažera i manažera obchodu. Poskytuje klientům přidanou hodnotu pohledem na problematiku v širších souvislostech.
TERMÍNY 5DENNÍHO KURZU
17. 7. – 21. 7. (8:00 – 16:30)
MÍSTO
Technologické inovační centrum, Vavrečkova 5262, 760 01 Zlín
CENA
22 500 Kč bez DPH
Možnost spolufinancování přes projekt POVEZ (Podpora odborného vzdělávání zaměstnanců).