Cíle:
• pochopit smysl a využití role interního lektora ve firmě
• poznat celý cyklus práce interního lektora a jeho jednotlivých rolí
• procvičit si základní lektorské situace/dovednosti a získat k nim zpětnou vazbu
• připravit si výukové manuály svých témat dle vlastního výběruace/dovednosti a získat k nim zpětnou vazbu• připravit si výukové manuály svých témat dle vlastního výběru
Obsah:
1. den / Role interního lektora a jejich využití
• v jakých rolích může figurovat interní lektor (konzultant, lektor, kouč, mentor, mediátor, supervizor…)
• jaké kompetence potřebuje dobrý interní lektor (pedagogika, odbornost, image, psychologie, motivace, etika…)
• specifika vzdělávání dospělých (proces učení, typologie účastníků, od analýzy potřeb po evaluaci)
2. den / Příprava vzdělávacího programu
• analýza potřeb cílové skupiny (definice cílů a výstupů, diagnostika, průzkum v terénu, studium procesů a dokumentace…)
• obsah vzdělávacích aktivit, jeho výběr, členění a didaktika
• základní typy vzdělávacích akcí (seminář, workshop, trénink, přednáška) a základní formy (prezenční, online, e-learning)
• příprava designu vlastní vzdělávací aktivity/plánu učební jednotky
3. den / Realizace vzdělávacího programu - metodika
• sebeprezentace interního lektora (verbální a neverbální komunikace, práce s hlasem…) – trénink s navazující sebereflexí a zpětnou vazbou
• jak zahájit vzdělávací akci a jednotlivé aktivity – tipy, triky, nácvik
• základní formy vedení vzdělávací akce (výklad, brainstorming, diskuse, týmová práce, trénink modelových situací, řešení případových studií…) – praktický nácvik
4. den / Realizace vzdělávacího programu – práce s účastníky
• jak aktivizovat účastníky a vtáhnout je do programu, míra individuálního přístupu
• práce s dynamikou skupiny a zpětnou vazbou
• zvládání obtížných účastníků a náročných situací
• trénink vybraných situací s navazující sebereflexí a zpětnou vazbou
5. den / Realizace vzdělávacího programu – audiovizuální technika
• jak a k čemu používat flipchart, využívání fixů a lepíků – praktický nácvik
• práce s textovými studijními materiály, rozbor videí – praktický nácvik
• lektorské chyby, hříchy a omyly
• trénink vybraných situací s navazující sebereflexí a zpětnou vazbou
6. den / Hodnocení vzdělávacího programu a závěrečná zkouška
• hodnocení vzdělávací akce – formální, neformální, práce s písemnými výstupy
• ukázka části vzdělávací akce s navazující sebereflexí a zpětnou vazbou
• příprava rozvojových plánů do praxe – na čem a jak dále pracovat
• závěrečné zhodnocení rozvojového programu
Lektor:
PhDr. Petr Šulc
Certifikovaný lektor ILM (britský certifikační a vzdělávací institut pro rozvoj manažerských dovedností). Spolutvůrce a hlavní metodik systému simulačních tréninků společnosti CE-PA. Odborná praxe ve středním a vyšším managementu korporátních společností. Trenérské a konzultační činnosti se věnuje od roku 2005.
Termíny 6denního kurzu:
9. 5. a 10. 5., 23. 5. a 24. 5., 14. 6. a 15. 6. (8:00 – 15:30)
Místo:
Technologické inovační centrum
Vavrečkova 5262
760 01 Zlín
Cena:
21 000,- Kč bez DPH
možnost financování z dotačních projektů viz výzva 110