Troublemaker. Naučte se mluvit jeho jazykem a začnou se dít věci

Šéf, co zadává úkoly na poslední chvíli. Kolega, který neustále mluví, ale málo koná. Nebo ten, kdo vás ignoruje, protože „má moc práce“. Pijí vám krev? Ale co když držíte černého Petra vy?

Když komunikace selhává, vztahy umírají. Někdy přitom stačí málo. Kolegy i sám sebe pořádně proklepnout. Který z osobnostních typů jste vy?

Analytik: Rád plánuje, miluje tabulky a potřebuje důkazy. S emocemi na něj
nechoďte. Jediné, co chce, jsou čísla: logika a fakta. Může působit příliš kriticky nebo rezervovaně, ale v plánování a při řešení problémů jednoznačně vyniká.

Kreativec: Srší nápady. Je skvělý inovátor, vizionář, ale snadno ztratí nit. Někdy mu totiž může chybět trpělivost nebo smysl pro detail. Pokud ho chcete získat, dejte mu svobodu.

Lídr: Má ostré lokty. Sebevědomý a cílevědomý člověk, který přirozeně přebírá odpovědnost a pokaždé ví, co chce. Respektujte jeho autoritu. Může působit dominantně nebo netolerantně, ale umí inspirovat ostatní.

Empatik: Vstřícný a podporující. Uklidňuje a hledá kompromisy. Takový člověk tvoří srdce týmu a dbá na to, aby atmosféra zůstala přátelská. Někdy však může mít problém prosadit své názory a pozor: jeho pohár trpělivosti občas také přeteče.

Praktik: Praktik je zaměřený na akci a konkrétní výsledky. Pracuje rychle a efektivně. Nebaví ho teorie, chce výsledky teď hned. Umí věci dotáhnout do konce, ale někdy může přehlížet širší souvislosti nebo dlouhodobé plánování.

Neexistuje univerzální řešení – ale existují strategie, které fungují. Techniky, jak jednat efektivně v práci i v běžném životě, si osvojíte na kurzu Umění komunikace s různými typy osobností.