Tento kurz vám ukáže, jak využít analýzy trhu a data k efektivnímu marketingu. Zjistíte jak porozumět potřebám zákazníků, vyhodnocovat trendy a správně interpretovat data, díky čemuž budete schopni nastavit ideální marketingový mix a komunikaci. S využitím moderních nástrojů a umělé inteligence zlepšíte svou strategii a dosáhnete lepších výsledků. Získejte praktické dovednosti, které vám pomohou podpořit prodeje a zefektivnit marketing ve všech oblastech. Přihlaste se a získejte konkurenční výhodu!
Odkaz na dotační přihlášení do 28. 2. 2025 ZDE
1. Orientace v základních principech marketingu
- co je marketing: definice a význam
- rozdíl mezi marketingem a prodejem
- základní marketingové cíle: budování značky, získávání zákazníků, zvyšování prodejů
- analýza prostředí pomocí SWOT analýzy a PESTLE analýzy
2. Orientace v marketingovém mixu
- 4P Marketingový mix: Product (produkt), Price (cena), Place (distribuce), Promotion (propagace)
- rozšířený 7P model: důraz na People (lidé), Process (procesy) a Physical evidence (fyzické prostředí)
- segmentace trhu a cílové skupiny
- co je segmentace a proč je důležitá
3. Orientace v marketingových strategiích
- co je marketingová strategie a proč je klíčová
- rozdíl mezi strategií a taktičností v marketingu
- vztah mezi podnikatelskými cíli a marketingovou strategií
- typy marketingových strategií
4. Provádění marketingových analýz
- co je marketingová analýza a proč je důležitá
- role analýzy v rozhodovacím procesu firmy
- hlavní typy marketingových analýz
- finanční a výkonnostní analýza
- analýza digitálních dat
5. Provádění marketingových analýz 2
- analýza interního prostředí
- analýza externího prostředí
- analýza trhu a zákazníků
- analýza konkurence
- analýza interního prostředí
6. Příprava podkladů pro marketingový výzkum
- úvod do marketingového výzkumu
- co je marketingový výzkum a proč je důležitý
- hlavní cíle výzkumu: pochopení trhu, zákazníků, konkurence
- definování cílů výzkumu
7. Příprava podkladů pro marketingový výzkum 2
- výběr metody sběru dat
- primární data (nová data sbíraná přímo pro výzkum)
- sekundární data (již existující data)
- tvorba dotazníků a rozhovorů
8. Zpracování a prezentace marketingového dotazníku
- sběr dat z marketingového dotazníku
- čištění a příprava dat
- analýza kvantitativních dat
- analýza kvalitativních dat
9. Spolupráce na tvorbě marketingového a obchodního plánu
- marketingový plán: nástroje, strategie a kroky k dosažení marketingových cílů
- obchodní plán: celková strategie firmy, zahrnující prodej, finance a provoz
- role spolupráce: zapojení různých oddělení a externích partnerů (marketing, prodej, finance)
- význam plánování pro úspěch firmy: určení priorit, cílů a směřování
10. Analýza prodeje a trhů a monitoring trhu
- sledování tržního prostředí
- monitoring konkurence
- nástroje pro analýzu prodeje a monitoringu trhu
- průzkumy trhu a zákazníků: dotazníky, focus groups, rozhovory
TERMÍNY 10DENNÍHO KURZU
31. 3., 1. 4., 14. 4., 15. 4., 28. 4., 29. 4., 12. 5., 13. 5., 26. 5., 27. 5. 2025 (8:00- 16:00)