Klasický scénář. Vedete tým, který má před sebou milionový kšeft. Klíčový člen týmu nečekaně onemocní, klient tlačí a vám hrozí pokuta. Co uděláte? Zbylé úkoly rozhodíte mezi ostatní členy týmu. Na první pohled rychlý a logický krok, který se ale záhy krutě vymstí.
Přetížení zaměstnanci začnou dělat chyby. Deadline stejně nestihnete a část lidí zvažuje odchod kvůli stresu. Frustrující situace, před níž stojí pomyslný vykřičník.
Jak se vyhnout manažerské slepotě? Zbavit se osobních domněnek a začít rozhodovat s chladnou hlavou? Existuje jediná možnost, jak překonat tuto past: kritické myšlení.
V tomto případě by se dočasné přijetí externisty nebo otevřené jednání o prodloužení termínu jevilo jako správný krok. Další tři kroky napoví, jak rozvíjet kritické myšlení v každodenní manažerské praxi.