Kurz je určen manažerům logistiky, manažerům nákupu, nákupčím, střednímu a vyššímu managementu společností, referentům nákupu a logistiky, kteří mají zájem se vzdělávat a rozšiřovat své znalosti.
Teoretické poznatky jsou doplněny praktickou částí s možností diskutovat o problémech účastníků, se kterými se setkávají ve své profesní praxi, včetně rozboru případových studií.
1. den — Strategický a projektový nákup (René Skýpala) – 24. 9.
- strategie nákupu v návaznosti na business strategii a podnikovou strategii
- rozhodování Make or Buy // Buy or Lease
- přezkoumání a proveditelnost v nákupu
- prioritizace dle ekonomických a strategických aspektů
- identifikace a řízení rizik nákupu
- právní aspekty nákupu a kontraktace
- segmentace dodavatelů
- identifikace, následky a příčiny problémů
- principy eskalace, vytížení, zastupitelnosti, komunikační matice
- případové studie
2. a 3. den — Plánování a vyhodnocování nákupně-logistických procesů moderními metodami (Jaroslav Skoták) – 15. 10. a 16. 10.
- supply chain management, tedy přísně neoddělitelná činnost nákupu se skladovou a transportní logistikou
- nákup ve vazbě na logistiku
- logistické procesy a jejich vazba na nákup
- IS/IT podpora procesu nákupu a logistiky
- moderní trendy ve skladové logistice i transportní logistice
- automatizace, robotizace ve skladech, průmyslová interní logistika, moderní trendy skladové logistiky, WMS (warehouse management system)
- transportní logistika v post-covidové době
- predikční systémy pro příjmy i pro expedici ve skladech
- nákupní controlling a nástroje řízení nákupu
- normy spotřeby práce
- evidence + oceňování zásob
- tvorba ročních budgetů, finančních a kusových a měsíční forecasting
- vyhodnocování plnění budgetů
- práce s datovou základnou
- reporting, report jedné pravdy
- tvorba dashboardů
4. den — Optimalizace produktu a výrobních procesů pro nákup (Slavomír Láznička) – 5. 11.
- základní principy a strategie optimalizace produktu a výrobních procesů
- role nákupu v optimalizaci
- mapování a analýza stávajících procesů
- použití dat a analýz v optimalizaci
- integrace technologie a automatizace
- měření a řízení výkonnosti procesů
- metody identifikace, analýza a hodnocení úzkých míst
- strategie řešení úzkých míst a vliv na nákupní strategii
- analýza rizik a hrozeb a jejich řízení
- sustainability a ekologická optimalizace
- případové studie a analýza scénářů
5. a 6. den — Identita a rozvoj dovedností nákupčího (Aleš Kohoutek) – 18. 11. a 19. 11.
-
- transakce VS transformace – proč rady nefungují
- opakované klíčové aktivity VS výsledky
- budování sebevědomí skrze rozhodnost
- převzaté vzorce chování bránící autentickému jednání (včetně testu pro účastníky)
- techniky pro práci se strachem a jeho přeměna na flow
- změna mindsetu pro zvládání obtížných situací
- vyjednávací techniky střižené pro nákupčí
- technika „roleplay“ jako akcelerátor rozvoje nákupčích
- křivka “S” jako efektivní nástroj pro vedení lidí v nákupu a výrobě
- psychologie vnitřní motivace a nástroj pro re/nastartování sebe-sama i lidí v týmu
- zpětná vazba jako součást firemní kultury
- důležitost a tvorba klíčových hodnot týmu a jejich aplikace v praxi
LEKTORSKÝ TÝM
Ing. René Skýpala, LL.M.
Absolvent Nottingham Trent University, Law School ve studijním oboru Business Law, Bankovního institutu vysoká škola (BIVŠ) v Praze v oboru Finance a Vysoké školy aplikovaného práva v Praze v oboru Právo v podnikání. Aktuálně působí jako nezávislý konzultant, poradce, lektor, interim manažer, krizový manažer a správce majetku. Má mnohaleté zkušenosti na pozici ředitele logistiky a nákupu, a také na pozici procesního auditora, projektového manažera i manažera obchodu. Poskytuje klientům přidanou hodnotu pohledem na problematiku v širších souvislostech.
Ing. Slavomír Láznička
Působí jako CEO v obchodních a výrobních společnostech a konzultační partner konstrukční a technologické optimalizace ve strojírenství. Po absolvování Technické univerzity v Ostravě se věnuje zefektivňování
a nastavování procesů a strategií ve výrobních firmách v České republice a zahraničí. Rád dává věci do souvislostí, je tvůrcem a inovátorem náročných konstrukčních a technologických řešení, které přinášejí vysoké zisky a konkurenční náskok. Mezi jeho oblíbená témata patří: optimalizace, standardizace, normování, technologie, konstrukce, procesy, výroba a poradenství ve strojírenství.
Ing. Jaroslav Skoták, MBA
Krizový manažer a konzultant s více než 22letou zkušeností na pozicích ředitelů obchodů, ředitelů nákupů a společností. Přes 10 let projektového a interim managementu s primárním zaměřením na pomoc společnostem a firmám, vykazující vnitřní nestandardnosti, např. procesní, ekonomickou, provozně-výrobní a supply chain problematiku. Své znalosti předává také formou přednášek a workshopů u klientů výrobních firem, retail a e-commerce, dále na VŠ (ČVUT, Sting) a MBA programech. Odborné vzdělání získal na Vysoké škole Akademie Sting Brno a ISG Institutu Supérieur de Gestion.
Aleš Kohoutek, PCC
Již více než 20 let se pohybuje ve světě mezinárodního obchodu, managementu a leadershipu. Má zkušenosti v oblasti budování obchodních vztahů a v projektovém řízení malých, středních i velkých firem. Vedl mezinárodní projekty pro největší IT hráče na světovém trhu a týmy v České republice, Číně, Indii a Argentině. Je mezinárodně certifikovaným profesionálním koučem s více než 3000 hodinami strávenými s klienty, které provází k úspěchu i osobní spokojenosti. Kromě koučování se věnuje vedení mastermind skupin a pořádání workshopů na měkké i tvrdé dovednosti.
TERMÍNY 6DENNÍHO KURZU
24. 9., 15. 10., 16. 10., 5. 11., 18. 11., 19. 11. 2024 (8:00 – 15:30)