Díky kurzu získáte přehled o klíčových znalostech z didaktiky, psychologie učení a komunikace s účastníky. Budete vědět, jak připravit, vést a vyhodnotit kvalitu vzdělávací akce. Získáte praktické tipy, jak pracovat s pozorností a emocemi účastníků, jak řešit obtížné momenty, jak povzbudit motivaci a zájem o školení.
cíle kurzu
- definovat klíčové kompetence profesionálního lektora
- určit své osobnostní předpoklady a to, jak s nimi pracovat během školení, aby podtrhly přínos akce pro účastníky
- připravit kvalitní školení od vstupní sondy po vyhodnocení akce
- orientovat se v základních principech tvorby osnovy školení
- získat inspiraci, jak řešit náročné situace během školení
- předat účastníkům informace tak, aby na konci stál lektor, který přesně ví, jak má školení postavit, jak zareagovat, když se dostane do náročné situace a jak těmto situacím předejít (od znalostí k pochopení principů)
obsah kurzu
1. den – Co je náš „výchozí bod“, kam se potřebujeme dostat
- ponoříte se do sebe a dozvíte se, jak vypadá ideální lektor a zkusíte ho najít v sobě
- jaké kompetence potřebuje lektor mít a jak je má rozvíjet
- osobnost lektora a jeho lektorský styl (sebejistota, přirozenost)
- proč být autentický a jak získat autoritu
2. den – Proč je tak důležité vědět, koho budu mít před sebou
- jak připravit školení, na které budou účastníci dlouho (v dobrém) vzpomínat
- na co se ptát, abychom zjistili to nejdůležitější
- jak se (ne)učí dospělí
- proč je důležité opakovat „proč“
- jak se učí dospělí, co je při učení blokuje
3. den – Jak může znalost didaktiky (teorie učení) podtrhnout Vaši (sebe)jistotu
- příprava školení, která účastníky zaujmou
- didaktika v kostce (5 didaktických principů, jak formulovat motivující cíl, jak se naučit psát osnovu a získat v tom cvik …)
- široká škála výukových metod a technik a jak vybrat tu pravou
4. den – Jak zvolit správnou formu školení
- virtuální vody vzdělávání
- co je to e-learning a jak jej použít, aby fungoval (přednosti, nedostatky)
- jak nedělat chyby a proč je dobré a užitečné „míchat“
- jak připravit a vést webinář
- jak se dělá „blended learning“
5. den – Jak tvořit smysluplné podklady ke školení
- tvorba studijního textu (jaké struktury se držet, jak psát srozumitelně a čtivě, jakou roli hraje grafika, jak může text podtrhnout efekt školení)
- co podtrhne Vaši srozumitelnost
- jak (nejen) do textů vloudit hravost a povzbudit zájem o nové informace
6. den – Jak zvládat náročné situace během vzdělávací akce
- obtížné situace a jejich řešení (s jakými obtížemi se můžete setkat a jak je řešit s nadhledem, jak navázat a udržet kontakt s účastníky, jak porazit jejich nepozornost, jak a proč je důležité ustát nespokojenost)
- jak školit nemotivované účastníky, co potřebují nejvíc
- co dělat, když narazíte na nezájem, odpor, pasivitu
Metody: kombinace výkladu s prací ve skupině, diskusí a individuální prací. Na začátku kurzu si ujasníme, zda chcete mít na konci kurzu v ruce kompletní přípravu na jedno vámi vybrané školení. Podle toho vytvoříme prostor pro práci na projektu.
TERMÍNY 6DENNÍHO KURZU
24. 9., 25. 9., 15. 10., 16. 10., 6. 11., 7. 11. 2024 (8:00 – 15:30)