Obchodní podmínky pro poskytování služeb
- ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Tyto obchodní podmínky pro poskytování služeb společností CE-PA, spol. s r.o. („OP“) platí pro online nabídku služeb dostupnou na stránkách www.ce-pa.cz, které jsou provozovány společností CE-PA, spol. s r.o., IČO: 02229919, DIČ: CZ02229919, se sídlem Vavrečkova 5262, budova 23, 760 01 Zlín, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 135806,
e-mail: vladka.lukasikova@ce-pa.cz tel.: 604 750 601 („Poskytovatel“).
1.2. Aktuální kontaktní údaje Poskytovatele jsou uvedeny na stránkách
www.ce-pa.cz.
1.3. Tyto OP blíže vymezují práva a povinnosti, jež vzniknou Poskytovateli a zájemci o nabízené služby („Objednatel“) v souvislosti s uzavřením smlouvy, přičemž předmět služby je vymezen obsahem konkrétní nabízené služby.
1.4. Tyto OP jsou nedílnou součástí smlouvy uzavřené mezi Poskytovatelem
a Objednatelem.
- VYMEZENÍ POJMŮ
2.1. Vedle pojmů vymezených na jiném místě těchto OP mají níže uvedené pojmy následující význam:
- „Kurz“ – služba nabízená Poskytovatelem na webových stránkách www.ce-pa.cz, a to v oblasti vzdělávaní, zaměřené zejména na firemní vzdělávání, vzdělávání v oblasti osobního růstu atd., kdy se může jednat zejména o kurzy, workshopy, školení, konference. Specifikace daného Kurzu je uvedena u každého jednotlivého nabízeného Kurzu na webových stránkách Poskytovatele;
- „Lektor“ – kvalifikovaná osoba pověřená Poskytovatelem k vedení Kurzu;
- „Občanský zákoník“ – zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších přepisů;
- „Objednatel“ – osoba, která má zájem o služby poskytované Poskytovatelem, tedy o Kurz, a která s Poskytovatelem uzavírá smlouvu o účasti na konkrétním Kurzu a zavazuje se zaplatit cenu Kurzu. Objednatel však nemusí být zároveň Účastníkem kurzu, Kurz může objednat jak pro svou osobu, tak i (či jen) pro třetí osobu;
- „Podnikatel“ – v souladu s ustanovením § 420 Občanského zákoníku osoba, která samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku; za Podnikatele je považována mj. pro účely ochrany spotřebitele také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či se samostatným výkonem svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele;
- „Poskytovatel“ – osoba nabízející a poskytující služby, Kurzy, a to v rámci své obchodní činnosti;
- „Smlouva“ – smlouva o poskytnutí služby uzavřená akceptací nabídky Poskytovatele Objednatelem, kdy na základě této Smlouvy se Poskytovatel zavazuje poskytnout Objednateli objednané služby (Kurz) a Objednatel se zavazuje uhradit Poskytovateli za objednané služby (Kurz) sjednanou cenu;
- „Spotřebitel“ – v souladu s ustanovením § 419 Občanského zákoníku fyzická osoba, která mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s Podnikatelem (Poskytovatelem) nebo s ním jinak jedná;
- „Účastník kurzu“ – osoba, která se účastní Kurzu a která může být odlišná od osoby Objednatele;
- „Zákon o ochraně spotřebitele“ – zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších přepisů.
- SMLOUVA
3.1. Smlouvu Objednatel s Poskytovatelem uzavře tak, že přijme návrh k uzavření Smlouvy na webových stránkách www.ce-pa.cz tím, že:
3.1.1. vybraný Kurz (tematické zaměření, termín, místo konání) vloží do košíku; a
3.1.2. případně uplatní kupón vložením jeho číselného kódu; a
3.1.3. zadá požadované údaje o Objednateli; a
3.1.4. vyplní osobní a kontaktní údaje za každého přihlášeného Účastníka kurzu; a
3.1.5. zvolí způsob platby – bankovním převodem dle zaslané faktury se splatností 7 dnů, platební kartou online, nebo okamžitým bankovním převodem; a
3.1.6. odešle (potvrdí) objednávku. Odesláním (potvrzením) objednávky Objednatel současně potvrzuje, že se seznámil s těmito OP, a udělí s nimi souhlas.
3.2. Poskytovatel není povinen kontrolovat údaje uvedené Objednatelem v objednávce, tyto bude považovat za správné a úplné.
3.3. Uvede-li Objednatel v objednávce své identifikační číslo (IČO) nebo DIČ, pak bere na vědomí, že jej Poskytovatel považuje za Podnikatele. Je-li Objednatel plátcem DPH v jiném státě, je povinen do dvou (2) hodin kontaktovat Poskytovatele e-mailem a poskytnout mu veškeré vyžádané dokumenty a informace k vystavení daňového dokladu – faktury – bez částky DPH, pokud to příslušné právní předpisy umožňují.
3.4. Uzavření Smlouvy Poskytovatel neprodleně potvrdí Objednateli informativním e-mailem na Objednatelem zadanou e-mailovou adresu, stejně jako všem přihlášeným Účastníkům kurzu. Objednatel je povinen seznámit jím přihlášené Účastníky kurzu s obsahem Smlouvy a s těmito OP. Tyto OP budou přílohou potvrzovacího e-mailu.
3.5. Smlouvu (včetně dohodnuté ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů, není-li sjednáno jinak.
3.6. Tyto OP jsou vyhotoveny pouze v českém jazyce. Smlouvu je možné uzavřít také pouze v českém jazyce. Objednatel – Spotřebitel, který má trvalé bydliště nebo je občanem členského státu Evropské unie mimo území České republiky, potvrzením objednávky souhlasí s uzavřením Smlouvy v českém jazyce.
3.7. Smlouva se uzavírá v souladu s právním řádem České republiky. Je-li Objednatelem Spotřebitel, řídí se vztahy neupravené Smlouvou a těmito OP Občanským zákoníkem a Zákonem o ochraně spotřebitele. Není-li Objednatelem Spotřebitel – je Podnikatelem, řídí se vztahy neupravené Smlouvou a těmito OP Občanským zákoníkem. Případná odchylná ujednání ve Smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto OP.
3.8. Objednatel souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání Smlouvy. Náklady vzniklé Objednateli při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením Smlouvy (zejména náklady na internetové připojení) si hradí Objednatel sám.
3.9. Objednatel si je vědom, že mu objednáním Kurzu a účastí na něm nevznikají žádná práva na používání ochranných známek, obchodních názvů či log Poskytovatele nebo třetí strany, není-li v konkrétním případě zvláštní smlouvou sjednáno jinak.
3.10. Smlouvy jsou po jejich uzavření Poskytovatelem archivovány, a to v elektronické formě, a jsou přístupné pouze Poskytovateli.
- CENA KURZU A PLATEBNÍ PODMÍNKY
4.1. Ceny Kurzů jsou uvedeny rovněž včetně daně z přidané hodnoty v aktuální zákonné sazbě. Cena Kurzu je stanovena na webových stránkách Poskytovatele u každého jednotlivého Kurzu zvlášť. Poskytovatel upozorňuje, že stanovená cena Kurzu je cenou za osobu, resp. za jednoho Účastníka kurzu.
4.2. V případě, že cena Kurzu nebude Objednatelem uhrazena do 7 dnů ode dne uzavření Smlouvy, Smlouva se následujícím dnem ruší.
4.3. Objednatel je povinen uhradit cenu Kurzu:
– bankovním převodem na základě údajů pro provedení platby sdělených Poskytovatelem e-mailem při potvrzení uzavření Smlouvy. Cena Kurzu je splatná do 7 dnů ode dne uzavření Smlouvy. Závazek Objednatele uhradit cenu Kurzu je splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet Poskytovatele; nebo
– platební kartou online, přičemž Objednatel bude po odeslání (potvrzení) objednávky přesměrován na platformu Comgate, kde provede úhradu ceny Kurzu ihned pomocí údajů z platební karty; nebo
– okamžitým bankovním převodem, přičemž Objednatel bude po odeslání (potvrzení) objednávky přesměrován do svého internetového bankovnictví, kde provede okamžitou úhradu ceny Kurzu s již předvyplněnými údaji o platbě.
4.4. Je-li tak stanoveno právními předpisy, Poskytovatel vystaví ohledně plateb prováděných na základě Smlouvy Objednateli daňový doklad – fakturu. Poskytovatel je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví Poskytovatel Objednateli po uhrazení ceny Kurzu a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu Objednatele.
4.5. Cenu Kurzu lze uhradit i pomocí kupónů, které může Objednatel získat díky spotřebitelské soutěži. Pokud však hodnota kupónu přesahuje cenu Kurzu, nespotřebovaná částka z kupónu se Objednateli nevyplácí, ani na kupónu nezůstává, uplatněním kupónu se použije na úhradu ceny Kurzu celá hodnota kupónu.
- POSTUP PŘED USKUTEČNĚNÍM KURZU
5.1. Poskytovatel před samotným započetím Kurzu zajistí studijní materiály, Lektora, prostory pro konání Kurzu, drobné občerstvení pro Účastníky Kurzu, a to v závislosti na podmínkách Kurzu a jeho obsahu.
5.2. Objednatel a Poskytovatel se dohodli na tom, že v případě, kdy nebude obsazenost Kurzu vyšší než 50%, a to do termínu možného objednávání Kurzu, je Poskytovatel oprávněn Kurz zrušit.
5.3. Poskytovatel si dále vyhrazuje právo zrušit Kurz v případě zdravotní nezpůsobilosti lektora pro řádné konání Kurzu, případně z jiných nepředvídatelných okolností nebo z důvodu vyšší moci.
5.4. V případě zrušení Kurzu dle bodu 5.2. nebo 5.3. těchto OP nabídne Poskytovatel Objednateli náhradní termín konání Kurzu, nebo mu vrátí cenu Kurzu, a to poukázáním na bankovní účet, z něhož byla cena Kurzu uhrazena.
5.5. V případě, kdy Kurz se má konat do 14 dnů ode dne uzavření Smlouvy mezi Objednatelem, který je Spotřebitelem, a Poskytovatelem, žádá tímto výslovně Objednatel, aby Poskytovatel začal poskytovat objednané služby, tedy aby byl Kurz realizován i ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy.
5.6. Přibližně jeden týden před konáním Kurzu zašle Poskytovatel všem Účastníkům kurzu e-mail s připomenutím termínu Kurzu, na který jsou přihlášeni.
- KONÁNÍ KURZU
6.1. Poskytovatel se zavazuje zajistit na konaném Kurzu pro Objednatele a Účastníky odborně vyškoleného Lektora, který Objednatele provede Kurzem, a to dle podmínek uvedených u daného Kurzu.
6.2. Poskytovatel upozorňuje, že veškeré Poskytovatelem poskytnuté materiály Účastníkům kurzu, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon, ve znění pozdějších předpisů. Poskytovatel vykonává veškerá majetková práva vztahující se k materiálům poskytnutým Účastníkům kurzu. Obsah materiálů poskytnutých Poskytovatelem Účastníkům kurzu nelze upravovat, šířit, uvést je do elektronické podoby ani k nim vykonávat jiná majetková práva, ledaže k takovému jednání udělil Poskytovatel předem písemný souhlas.
6.3. Poskytovatel je oprávněn bez náhrady ihned ukončit, zkrátit či jinak omezit Kurz nebo změnit jeho program z důvodu vyšší moci, živelné události, bezpečnosti Objednatele či jiných osob či z jiných závažných důvodů vyplývajících ze skutečností nezávisejících na vůli či moci smluvních stran.
6.4. Podpisem prezenční listiny a účastí na Kurzu Účastník kurzu souhlasí, a to již bez dalšího upozornění, s bezplatným využitím svého obrazu nebo podobizny jako součásti jakéhokoliv obrazového záznamu, přenosu či produkce Kurzu pro komerční nebo propagační účely ve smyslu § 84 Občanského zákoníku, a to v rámci zobrazení celého Kurzu nebo jeho části. Souhlas s využitím obrazu nebo podobizny dle tohoto ustanovení je Účastníkem kurzu udělován Poskytovateli na dobu neurčitou. Účastník kurzu je oprávněn tento souhlas odvolat.
6.5. Účastník kurzu bere na vědomí, že v místě konání Kurzu mohou být pořizovány zvukové a/nebo obrazové záznamy pro účely tiskového, rozhlasového, televizního nebo obdobného zpravodajství. K pořizování těchto záznamů není v souladu s ustanovením § 89 Občanského zákoníku zapotřebí jejich souhlasu, pokud jsou tyto záznamy použity přiměřeným způsobem a není-li toto použití v rozporu s jejich oprávněnými zájmy.
- REKLAMACE
7.1. Veškeré stížnosti a reklamace vůči Kurzu musí být učiněny bez zbytečného odkladu, a to prostřednictvím reklamačního formuláře umístěného na webu www.ce-pa.cz, nebo doručeny bez zbytečného odkladu písemně či e-mailem Poskytovateli.
7.2. Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace. Poskytovatel se s Objednatelem mohou písemně dohodnout jinak. Poskytovatel vydá Objednateli potvrzení, které zašle na e-mail Objednatele, o tom, kdy Objednatel uplatnil reklamaci, co je jejím obsahem, jaký způsob jejího vyřízení požaduje. Dále Poskytovatel vydá Objednateli potvrzení, které zašle na e-mail Objednatele o datu a způsobu vyřízení reklamace.
.
- ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY ZE STRANY ZÁKAZNÍKA, KTERÝ JE SPOTŘEBITELEM
8.1. Objednatel, který je Spotřebitelem, má v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 Občanského zákoníku právo odstoupit od Smlouvy, není-li právo na odstoupení od Smlouvy vyloučeno právními předpisy, zejména pak ustanovením § 1837 Občanského zákoníku. Odstoupení od Smlouvy musí být Poskytovateli odesláno do čtrnácti (14) dnů od uzavření Smlouvy. Odstoupení lze realizovat na základě formuláře přiloženého k těmto OP.
8.2. Odstoupení od Smlouvy dle Článku 8.1 může Objednatel zaslat na adresu sídla Poskytovatele, případně e-mailem na adresu: kurzy@ce-pa.cz Poskytovatel potvrdí Objednateli e-mailem bez zbytečného odkladu, že mu odstoupení od Smlouvy bylo doručeno.
8.3. Odstoupením od Smlouvy dle Článku 8.1 se Smlouva od počátku ruší.
8.4. V případě odstoupení od Smlouvy dle Článku 8.1 vrátí Poskytovatel peněžní prostředky přijaté od Objednatele do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy Objednatelem.
8.5. V případě, kdy Kurz se má konat do 14 dnů ode dne uzavření Smlouvy mezi Objednatelem a Poskytovatelem, žádá tímto výslovně Objednatel, aby Poskytovatel začal poskytovat objednané služby, tedy aby byl Kurz realizován i ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy.
- DORUČOVÁNÍ
9.1. Oznámení týkající se vztahů Poskytovatele a Objednatele, zejména týkající se odstoupení od Smlouvy, musí být učiněna písemně na adresu Poskytovatele či Objednatele, nebo e-mailem.
9.2. Smluvní strany mohou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty, a to na adresu elektronické pošty uvedenou Objednatelem v objednávce, resp. na adresu uvedenou na webové stránce Poskytovatele.
- ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
10.1. Smlouva uzavřená po nabytí účinnosti těchto OP se v rozsahu neupraveném Smlouvou řídí těmito OP a právním předpisy České republiky.
10.2. Neúčinnost nebo neplatnost kteréhokoli ustanovení těchto OP či Smlouvy, ať již celého nebo jen jeho části, nemá vliv na účinnost nebo platnost zbytku těchto OP a Smlouvy.
10.3. V případě, že dojde mezi Poskytovatelem a Objednatelem jakožto Spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu ze Smlouvy, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může Objednatel – Spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ0: 000 20 869, www.adr.coi.cz. V rámci tohoto řešení se bude postupovat dle pravidel uvedených na www.adr.coi.cz. Objednatel – Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
10.4. Případné spory, které vzniknou na základě či v souvislosti se Smlouvou, budou soudně řešeny podle právních předpisů České republiky věcně a místně příslušnými soudy České republiky.
10.5.Tyto OP jsou platné a účinné ode dne 10.10.2023.